سؤالات متداول سامانه اسپا

1.آیا به اکانتینگ همراه با اسپا نیاز داریم یا نه ؟

بله ، اسپا اکانتینگ نیست بلکه با اکانتینگ ارتباط کامل دارد و با آن کار می کند ، ودر موارد بسیار کمی نیاز به ورود به درون اکانتینگ دارید.

2.آیا با ساخت مشترک و شارژ آن، اطلاعات مشترک در اکانتینگ هم اعمال می شود؟

بله ، بعد از راه اندازی اسپا برای شما، کلیه کارها اعم از هرگونه تغییر درگروه ها ، نماینده ها ، پکیج ها ، شارژ آنلاین ، پیامک ، ساخت مشترک ، شارژ مشترک و IP ها ، Route IP ها و... همگی از درون اسپا انجام می پذیرد.

3.آیا اسپا روی سرور شرکت جهانمیر نصب می شود یا سرور خودمان ؟

اسپا روی سروری که خود شما به ما معرفی می کنید نصب می شود.

4.به چه سیستمی برای نصب اسپا نیازمندیم؟

یک سیستم با CPU معمولی و بین 4 تا 8 گیگ RAM که یک Windows Server 2008 R2 روی آن نصب باشد.

5.مشترک کجا شارژ می شود؟

اسپا یک سایت مشترکین جدا هم دارد که تمامی امکاناتی که در سایت مشترکین اکانتینگ وجود دارد به همراه امکانات بیشتری مانند تغییر سرویس، ثبت تیکت وگراف مصرف را در اختیار شما قرار می دهد.

6.آیا می توانیم نماینده های مختلفی درون سیستم تعریف کنیم؟

شما هر چند نماینده که بخواهید می توانید به صورت درختی تعریف کنید.

منظور از درختی این است که می توانید تعریف کنید که والد هر نماینده چه نماینده ای است. مثلا اگر نماینده ای با نام شیراز دارید که هیچ والدی ندارد ، در نتیجه شیراز دفتر اصلی است.حال نماینده دیگری دارید به نام مرودشت که والد آن شیراز است در نتیجه کاربری که در شیراز ساخته می شود به اطلاعات دفتر شیراز و دفتر مرودشت دسترسی دارد ولی برعکس آن امکان پذیر نیست. یعنی کسی که در دفتر مرودشت ساخته می شود به اطلاعات دفتر شیراز دسترسی ندارد.

7.آیا امکان وارد نمودن اسکن مدارک مشترک جهت ارائه به سازمان تنظیم وجود دارد؟

بله ، قسمت مجزایی برای هر مشترک برای این کار وجود دارد.

8.آیا این امکان وجود دارد که مشخص کنیم مشترک از کدام دکل یا مرکز مخابراتی سرویس می گیرد؟

بله ، اسپا دارای یک قسمت فنی بسیارکاربردی است. می توانید کلیه دکل ها ، رادیوها ، مراکز مخابرانی ، DSLAM ها ، پورت های مراکز را وارد نموده و مشخص کنید مشترک روی کدام رادیو یا پورت است.

9.زمانی که مشترک مشکل دارد یادداشت می کنیم تا مسول فنی مشکل او را حل کند و به او اطلاع می دهیم،آیا در اسپا برای این کار راهکاری پیش بینی شده است؟

قسمت هایی در صفحه مشترک وجود دارد برای ثبت کلیه تماس ها و ثبت تیکت تیکت : ما درون سیستم واحدهای مختلفی داریم مانند فنی ، پشتیبانی ، فروش و... که خود شما هم می توانید واحدهای دیگری به آن اضافه نمایید. هر وقت مشترکی مشکلی داشت که نتوانستیم در همان لحظه به او پاسخ داده و مشکلش را حل نماییم ، یک تیکت ثبت می کنیم و مشخص می کنیم این تیکت مربوط به کدام واحد می باشد و درون سیستم فقط کاربران آن واحد تیکت را می ببینند و روی آن پاسخ می دهند تا مشکل مشترک به طور کامل حل شود.

10.آیا مشترک هم می تواند تیکت ثبت کند و پاسخ ها را مشاهده نماید؟

بله ، خود مشترک هم می تواند به جای تماس ، از داخل سایت مشترکین تیکت ثبت کند.

11.آیا این امکان وجود دارد که مشترک در سایت مشترکین بتواند تغییر سرویس انجام دهد و پکیجی از یک گروه دیگر خریداری نماید؟

بله ، در سایت مشترکین گروه هایی که شما اجازه داده اید، برای مشترک نمایش داده می شود. مشترک می تواند هر گروهی که بخواهد انتخاب کند و سرویس مورد نظر خود را خریداری نماید.

12.اگر دوره مشترک تمام شود و مشترک با چند روز تاخیر شارژ کند، وقتی که شارژ خود را انجام داد. برای این چند روز چه اتفاقی می افتد؟

ما برای این چند روز سه تنظیم مختلف در اختیار شما قرار داده ایم :
1.این چند روز Finish می شود.
2.این چند روز که شارژ نکرده است از دوره بعدش کسر می شود.
3.شما برای هر روز قیمت تعیین می کنید و پول این چند روز از مشترک گرفته می شود.

13.آیا جایی برای مالیات در نظر گرفته شده است یا نه؟

بله ، شما در تنظیمات می توانید درصد مالیات را تعیین می کنید.این مالیات در فاکتورها اعمال می شود. ضمن اینکه می توانید تعیین کنید که برای فاکتور خاصی مالیات لحاظ نشود.

14.آیا گروه ها و سرعتشان از اینجا تعیین می شود یا از درون اکانتینگ؟

تغییرات گروه ها و Queue ، همه از درون اسپا انجام می شود.

15.ما به دلیلی اینکه شبانه نیم بها یا رایگان داریم ، شب ها با کمبود پهنای باند مواجه می شویم آیا برای این مشکل راه حلی وجود دارد؟

بله ، ما یک ماژول کاملا مجزا و کامل داریم به نام سیاست مصرف منصفانه (policy) که در آن هر مشترک به میزان مصرف کل دوره اش سرعت دارد. مثلا فرض کنید شما یک سیاست تعریف کرده اید که از ساعت 1 تا 7 روی هر مشترکی که معادل 100 درصد ترافیک دوره اش در ساعات رایگان مصرف کرد، اجرا شود. مشترک در کل دوره اش 4096 مگابایت ترافیک داشته حال در ساعات رایگان 5000 مگابایت مصرف کرده است پس این سیاست روی او اجرا می شود. و شما درون سیاست تعیین می کنید که سرعت آن به 100k کاهش پیدا کند که دقیقا این سرعت روی روتر اعمال می شود.

16.آیا می توانیم از انبار استفاده کنیم؟

بله ، اسپا دارای یک انبار کامل است که می توانید کالاها را به صورت گروه ، زیر گروه به همراه سریال با بارکد خوان وارد کنید و در فاکتور مشترک یا مشتری نیز می توانید فروش بزنید.

17.ما یک سری مشتری داریم که اینترنت نمی گیرند و پهنای باند یا تجهیزات خرید می کنند. برای آنها چه راه حلی دارید؟

ما قسمت مجزایی در نظر گرفته ایم برای مشتری یعنی کسی که اینترنت ندارد و چیزهای دیگری خرید می نماید. که می توان کلیه پرداخت ها ، فاکتورها و اطلاعات آنها را ثبت کرد.

18.اتوماسیون چیست؟

یک سیستم است شبیه ایمیل که اپراتورها و نماینده ها می توانند درون شرکت به همدیگر نامه به همراه فایل ضمیمه بفرستند .

19.آیا شارژ آنلاین و پیامک درون اکانتینگ است یا اسپا؟

هر دو درون اسپا هستند. شما می توانید با تعریف الگوهای متنوع پیامک و اختصاص آن به گروه و نماینده های مختلف پیامک های مختلفی بفرستید. از باقیمانده x درصد شارژ و روز تا بدهی و ثبت و شروع فاکتور و تیکت و ... شارژ آنلاین هم درون اسپا است و مشترکین می توانند در سایت مشترکین شارژ آنلاین و پرداخت آنلاین انجام دهند.

20.آیا ترافیک باقیمانده مشترکین در پایان دوره از بین می رود؟

شما در پکیج ها می توانید تعیین کنید که آیا ترافیک باقیمانده به دوره بعد منتقل شود یا نه.